środa, 23 stycznia 2013

Top 10 #1

A więc nie będzie to typowa top 10 jak na innych blogach.Moja będzie po prostu dotyczyła tematów wybranych przeze mnie samego i będzie publikowana co 1-2 miesiące :) No to nie owijajmy w bawełnę tylko po prostu zaczynajmy!



Na pierwszy temat postanowiłem wybrać,jakie książki konkretnie najbardziej chciałbym przeczytać w tym półroczu.Oczywiście praktycznie wszystkie będę musiał zdobyć.No to zacznijmy.



1.Wiedźmin-Andrzej Sapkowski 



Otóż Wiedźmin chodzi za mną od dłuższego czasu.Ostatnio  natrafiłem na  opowiadanie "Mecz przeznaczenia",legalnie udostępnione w internecie,i nie mogłem się od niego oderwać.Zdecydowany MUST HAVE ;)

 

2.Dzieła Philipa K.Dicka(Na zdjęciu widać tylko 3 okładki,ponieważ jest ich za dużo by wrzucić)
 

To też zdecydowany Must Have.Z dziełami Dicka miałem styczność,ale bardzo krótką. Samo to,że autor większość swoich dzieł napisał pod wpływem narkotyków,i zrobił to o wiele lepiej niż połowa innych pisarzy tego gatunku, mnie intryguje.Kolejne,śliczne wydanie Rebisu :)



3.Diuna-Frank Herbert*

 

Tak,tak,wiem że to science fiction ale mam taką ochotę wchłonąć ten cykl ;) Chociaż ilość tomów mnie troszkę poraża.Jest to jedna z serii ksiązek,które są uznawane za najlepsze książki science-fiction.Za to wydanie Rebisu przepiękne ;)




4.Hobbit







Muszę mieć co najmniej 3 wydania Hobbita ; wydanie ekskluzywne z Iskier w tłumaczeniu Marii Skibniewskiej,piękne wydanie od Amberu w tłumaczeniu Pauliny Braiter(jestem bardzo ciekawy tego tłumaczenia,tym bardziej że jest to chyba najwłaściwsze tłumaczenie,ponieważ zostało ono przekładane z poprawionego wydania angielskiego,które poprawiał jeszcze Sam Tolkien),Hobbit z objaśnieniami-jak mówi sam tytuł jest to książka z objaśnieniami,w tłumaczeniu Andrzeja Polkowskiego :D



 5.Władca Pierścieni J.R.R Tolkien

Wydanie od Amberu w tłumaczeniu Frąców.Tak samo ciekawi mnie to tłumaczenie.Dotychczas posiadam to ohydne wydanie w tłumaczeniu Skibniewskiej,ale zamierzam je sprzedać ;d



 




6.Gra o tron- Martin


Wydanie w twardej bardzo znanej książki,której jeszcze nie czytałem ;d












7.Metro 2033

 
Wydanie w twardej oprawie.Zawsze mnie interesowała ta książka ;)




8.Inne książki Jakuba Ćwieka
Wiadomo,mam tylko 3 części Kłamcy,Krzyż Południa i Chłopców.No to czyli trochę pozycji do skompletowania zostało ^^







9.Dylogia Hyperion 

Hyperion już czeka na półce.Pora skompletować dalsze części czyli: Upadek Hyperiona i kontynuacje:Endymion i Triumf Endymiona










10.Malazańska Księga Poległych-nowe wydanie



*zdjęcie pożyczone od Fki z jej bloga(klik!) ,za jej zgodą ;) Dziękuję ^^




6 komentarzy:

  1. "Metro 2033" chciała bym posiadać. Reszta nie w moim stylu :)Pozdrawiam i zapraszam do mnie :) ja-ksiazkoholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam,od razu nie w moim stylu.Może warto byłoby coś spróbować przeczytać?Metro zamierzam kupić,tak jak wszystkie z tych książek w pierwszym półroczu tego roku ^^
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Na 1 miejscu "Wiedźmin", dobrze wybrałeś. Genialna seria, Sapkowski po prostu mistrz. Czytałem ją kilka miesięcy temu, a do tej pory mam ciary jak myślę o tych książkach. Wciągnęły mnie bez reszty, te książki serio trzeba przeczytać!
    Podoba mi się twój blog, ciekawy, klimatyczny, będę tu wpadał. ;)

    ksiazkowo-wg-rafala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już właśnie tyle słyszałem o Sapkowskim i Wiedźminie,że myślę,że warto by spróbować.Tym bardziej,że jest na prawdę zachwalany;)Jeszcze w tym półroczu postaram się uzbierać na cały komplet.
      To fajnie,że komuś podoba się mój blog tym bardziej,że dopiero zaczynam ;)

      Usuń
  3. No to.. chcę przeczytać wszystko co tu wymieniłeś oprócz Hobbita bo go już znam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go znam,ale nie posiadam na własność,niestety.Ale czytałem tylko w tł.Marii Skibniewskiej więc zostało jeszcze tłumaczenie Andrzeja Polkowskiego i Pauliny Braiter,które kiedyś z pewnością przeczytam ;d

      Usuń

Zostaw po sobie komentarz,będzie mi bardzo miło ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...