środa, 13 marca 2013

Jakub Ćwiek - "Chłopcy" [krótka recenzja]

http://www.kawerna.pl/images/stories/RECENZJE/ksiazki/pazdziernik2012/chlopcy200.jpg 
Autor: Jakub Ćwiek
Tytuł: Chłopcy
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Okładka: Iwo Strzelecki
Ilustrator: Robert Adler
Liczba stron: 320
Format: 140x205 mm
Oprawa: miękka
ISBN-13: 978-83-63248-52-9
Miejsce wydania: Warszawa
Data wydania: 7 listopada







Rykiem silników, hukiem wystrzałów i głośnym: BANGARANG! – tak zwiastują swoje przybycie Zagubieni Chłopcy, najbardziej niezwykły gang motocyklowy na świecie. Niegdyś wierni towarzysze Piotrusia Pana, dziś odziane w skórzane kurtki zakapiory pod wodzą zabójczo seksownej Dzwoneczek. Zrobią wszystko, by przetrwać… i dobrze się przy tym bawić. Bez względu na cenę.

To już kolejna a właściwie trzecia książka Ćwieka,którą udało mi się przeczytać.Okładka sama w sobie mówi,że książka nie należy do grupy tych "grzecznych" powiastek dla nastolatków więc nie powinna ona wpaść w niepowołane ręce(dla mnie wiek minimalny dla tej pozycji to 13-14 lat).Jest ona zbudowana z siedmiu opowiadań : "Znalezione,nie kradzione","Co było, a nie jest","To nie twoja baza!","Pobite gary!","Kukuryku!","Będziesz to prać!",i "Ostatni całus".Każde z opowiadań jest inne a im dalej się w nie zagłębiamy,tym bardziej zaczynamy się wkręcać.Do tego zostały one przystrojone świetnymi grafikami Roberta Adlera.

Książka w bardzo dużej mierze opiera się na znanej już książce : "Piotruś Pan" ale także na znanym serialu "Sons of Anarchy".Bohaterami są Zagubieni Chłopcy,którzy opuścili prawdziwą Nibylandię i założyli swój własny gang motocyklowy pod dowództwem Dzwoneczka a zamieszkali w starym,opuszczonym już lunaparku.Ale nie jest to już ten sam Dzwoneczek ani ci sami Chłopcy,których znaliśmy.Zmienili się.

Książka przepełniona jest przekleństwami,seksem i magicznym,wróżkowym proszkiem,który posiada całkiem interesujące właściwości a więc Chłopcy handlują nim.Każdy z bohaterów jest zupełnie inny,ma swój specyficzny,niepowtarzalny charakter ale razem tworzą zgraną całość.Nie są oni przerysowani czy nudni,i każda chwila spędzona chwila z nimi była naprawdę fajna.Bardzo często było tak,że wczuwałem się w nich i przeżywałem chwile grozy czy uniesień razem z nimi.

Oczywiście w książce jest bardzo dużo świetnie znanego z książek Ćwieka humoru.Niektóre dialogi wywoływały u mnie ataki śmiechu.Oczywiście znalazły się też fragmenty,które wywołały we mnie oburzenie.

Jakub Ćwiek wybrał sobie ciężkie zadanie,bo dokończyć losy bohaterów z  tak znanego dzieła jakim jest Piotruś Pan w taki sposób,aby spodobał się on dużej liczbie osób.A to nie mogło być proste.Ale udało mu to się jak najbardziej!

Książka jest lekturką łatwą i lekką,idealną na nudne wieczory ot,aby miło spędzić czas.Teraz pozostaje nam czekać na kontynuacje,bo nie wszystko zostało wyjaśnione.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moja ocena : 4 +/6


Recenzja ta bierze udział w wyzwaniach : "Czytam fantastykę" i "Z półki 2013".

5 komentarzy:

  1. Czyli dobrze zrobiłam zamawiając tę książkę. Zapowiada się ciekawa lektura. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. UH, no to teraz wiem czego szukać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za podesłanie linka do recenzji,
    dodałam tytuł do wyzwania :)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale się tu pozmieniało... Wow. Tak tu teraz wiosennie (żeby tak było za oknem). :3 Fajnie, fajnie, tylko nazwę mogłeś chyba zostawić polską, bo jakoś tak lepiej brzmi... No nic. ;)
    I gratuluję współpracy z FS! Życzę dalszych sukcesów. ;)
    Co do "Chłopców" to się zbieram i zbieram, prawdopodobnie dopiero w wakacje się do nich dobiorę, bo na razie mam co czytać. ^^ A że "Kłamca" był taki, jaki był to...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Jeżeli Kłamca ci nie przypadł do gustu to wydaje mi się,że Chłopcy tym bardziej nie więc śpieszyć się nie musisz ;) A mi właśnie ten polski tytuł jakoś tak nie pasował :D

      Usuń

Zostaw po sobie komentarz,będzie mi bardzo miło ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...